2016. január 21., csütörtök

KÖNNYEK TAVA




Olyan sokat gondoltam rá. Soha nem hittem, hogy egyszerű könnycseppek töltögetik. Hiszen azok lecsordogálnak, elpárolognak vagy felszáradnak. Esetleg felszárítják őket. De ezekből nem lehet tó, nincs benne logika.

A fehér bőröm miatt soha nem tudtam eltitkolni, ha sírtam. Óriás, vörös tűzgolyóvá vált rögtön az arcom. Látszott. De néhány perc, óra elteltével újra a régi voltam, mintha mi se történt volna.

Aztán rájöttem a hatodik szoba titkára. A tapasztalat hozta a felismerést, mikor Anyu haldoklott és végül elaludt.

Az a sírás, amelynek beteljesül a küldetése, miszerint tisztít és felszabadít, csak ideig-óráig hagy nyomot az arcon. De azok a könnyek, melyek elindulnak ugyan a könnycsatornában, de idő és kicsordulás előtt visszafordulnak, örökre bevésődnek retinánkba. Évek múlva is ott fénylik halovány emlékük a legragyogóbb, legtündöklőbb csillagszemekben is.

S ezek az ilyen-olyan indokkal, nagy erőfeszítések során útjukról letérített könnycseppek gyűlnek, gyűlnek egy titokzatos helyen, a hatodik, kilincs és zár nélküli ajtó mögött, a ki nem mondott, el nem sírt bánattól túlcsorduló, feneketlen, telhetetlen, kiapadhatatlan Könnyek Tavában.


2015. 01. 21.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése